diumenge, 28 d’agost del 2011

Alemanya

Dimarts, 9 d'agost: Sortim de Praga a les 9 del matí; de moment el dia està molt fosc. Posem el GPS i marxem direcció a Berlín.

Per anar-hi, hi ha dos alternatives; autopista cap a Brno i després seguir fins a Berlín (fas bastanta volta) o agafar una carretera que va directe i que més endavant conecta amb la mateixa autopista. Per temps, surt algo millor aquesta segona opció, per tant agafem aquesta segona (a més, sempre es molt millor passar per carretera que per autopista).

Sobre la 1 del migdia, arribem a Berlín; deu ni do el caos que hi ha per arribar fins al lloc on anem. Aquesta vegada em reservat l'enorme hotel Park inn www.parkinn.com, a Alexanderplatz. Bàsicament ho hem fet per que està al centre, perquè tenien unes tarifes molt bones pels dies que hi érem i perquè just a sota de l'hotel, hi ha una oficina d'Europcar.

Un cop a l'habitació, el primer que fem es mirar per la finestra i aquesta és la vista que tenim.

El dia s'ha arreglat bastant conforme anàvem arribant a Berlín, per tant, s'ha d'aprofitar. Des de l'habitació de l'hotel veiem que a Alexanderplatz està ple de gent; un cop al carrer, ens mesclem amb la gent i ens distraiem mirant el que fan; hi ha de tot, jocs per nens, jocs per grans, parades de salsitxes, amaques, i zones on seure i menjar o beure algo. Seiem una estoneta i fem una cervesa.

Agafem un metro i anem fins a Friedrichstraße. Allà caminem per aquest carrer, ple de botigues. Ja es hora de dinar i entrem en un Currywurts. El noi que treballa aquí parla un fantàstic espanyol, per tant ens va de conya ja que ens explica la diferencia entre les salsitxes.

Realment es una autèntica bomba calòrica, però es que estan tant i tant bones!!!!

Per trobar el local, es molt fàcil; està situat just a sota de l'estació de tren i metro de Friedrichstraße.

A pocs metres d'aquí, al mateix cantó de vorera, hi ha una botiga que ens agrada molt, la Super Dry Store www.superdry.com/blog/2010/07/14/germany-berlin-superdry-store. Hi entrem una estona i sortim amb un parell de bosses!!!

Seguim caminant per la Friedrichstraße, i ara entrem a les Galeries Lafayette. Aquí hi ha llocs d'autèntic luxe per gent súper selecta, i com aquests, moltíssims. La majoria de grans marques, tenen una espècie de local petit ple dels seus productes.

Com que no ens volem moure d'aquesta zona, seguim caminant; Passegem per l'avinguda Under den Linden, anem fins a Gendarmenmarkt, passem per la Berliner Dom (la catedral de Berlin www.berliner-dom.de) ...

Just al davant de la Berliner Dom, hi ha el Humboldt Box www.humboldt-box.com, una edifici amb galeries d'art, restaurant, terrassa panoràmica, ...

La tarda passa molt ràpidament. Seguim voltant pels carrers propers a Hackescher Markt.

El vespre anem a sopar al Susuru www.susuru.de, un restaurant Japonès, que ja hi havíem anat el passat febrer però que repetim. L'ambient està molt bé, i el menjar encara més. Una noia sud-americana hi treballa i ens aconsella quins plats triar. Molt recomanable.

De nit, l'hotel Park Inn es veu des de tot arreu. A més, queda just al darrera de la torre de tv. L'hotel per cert, està bé, però es massa gran. Particularment, no ens agraden gaire aquests hotels tant grans, ja que ni el servei ni l'ambient son els que desitgem.

Dimecres, 10 d'agost:L'endemà al matí, després d'esmorzar al mega menjador del hotel, agafem la línia U2 vermella i anem cap a la part oest de Berlín. Anem allà perquè volem veure l'església trencada i, per sorpresa nostre, encara està en obres!!!!

Això si, just a sota l'església, hi ha una part oberta on hi ha com una botiga i una petita sala on encara es poden veure els restes del que era una sala de l'església. En la foto de sota, es pot veure aquest retaule reconstruït i apedaçat.

Sortint d'aquí, anem caminant fins a Tiegarten, ja que volem veure d'aprop la Siegessäule, la columna de la victòria.

Els seus 69 metres s'alcen en ple Tiergartenexactament a una rotonda Großer Stern que uneix cinc grans avingudes de la capital alemanyaEs pot accedir a un mirador pujant els 285 graons.

Actualment en aquesta zona és on es celebra la ja famosa festa de música electrònica, la Loveparade.

Des d'aquí, en línia recta, i a uns dos quilòmetres, hi ha la porta de Brandenburg. Anem cap allà tot resseguint el Tiegarten. Tot i que el cel amenaça pluja, el dia va aguantant.

A mig camí, hi ha el monument que ret homenatge als soldats de l'Exèrcit Roig que van morir a la Batalla de Berlín.

Va ser dissenyat pels escultors Lev KerbelVladimir Zigal i l'arquitecte W. NicolaiSergijewski i es va inaugurar el 11 novembre 1945 amb una desfilada de tropes aliades.

A la Pariser Platz, a costat de la porta de Brandenburg, entre varis edificis, hi ha el DZ bank. A dintre, hi ha una espectacular escultura dissenyada pel famós arquitecte Frank Ghery que es mereix una visita. L'entrada és gratuita.

La porta de Brandenburg vista des del DZ bank.

El famós Hotel Adlon, www.hoteladlon.com, és el lloc on s'allotgen els famosos que visiten Berlín.

Sortint d'aquí anem cap a Potsdammer Platz. De camí cap allà, ens parem al Monument dels Jueus, la plaça plena de torres de formigó. Un cop a la plaça, ens quedem de nou bocabadats per l'espectacularitat del Sony Center. Va ser dissenyat per Helmut Jahn a l'any 2000 per acollir les oficines de la casa Sony. Al mig destaca una estructura tipus tenda de campanya que s'aguanta per unes bigues d'acer i que s'il·lumina amb llums de colors canviants. Es increïble.

Abans de dinar fem una copeta de vi a Weinhaus Huth, la casa del vi. Aquest és l'únic edifici que queda a la zona de Potsdamer Platz anterior al Mur i a laSegona Guerra Mundial. Val la pena fer-hi una ullada, ja que destaca molt en una zona tant moderna. Just al davant, hi ha una escultura en forma de dues bicicletes.

Dinem en una pastisseria que tenen plats ja preparats i que fan delir a la majoria de turistes, que com nosaltres, passegen per allà.

Després de dinar, anem a l'illa dels museus. El Pergamonmuseum és un dels més importants del món pel que fa a escultures de les antigues èpoques. Obren cada dia de les 10 del matí a les 6 de la tarda, excepte el dijous que tanquen a les 10 de la nit. L'entrada val 12 €. Molt recomanable tot i que està súper ple de visitants.

Al sortir del museu, passem pel Reichtag, sense entrar-hi, ja que ho vem fer l'anterior vegada que vem venir. Continuem i anem cap a la nova estació de tren de Berlín, la Hauptbahnhof. Es espectacular. De camí passem per sobre del riu Spree i veiem la zona d'oci de Capital Beach www.capital-beach.eu. Llàstima que el temps no es massa bo, perquè sinó el lloc estaria ple de Berlinesos prenent el sol tot escoltant música ambient.

L’edifici Tacheles http://super.tacheles.de/cms/ és una mítica casa okupa del centre de Berlín convertida en símbol de la cultura alternativa. La casa està oberta 24 hores al dia i s’ha convertit en un dels atractius turístics de la capital alemanya.

Passem el que queda de tarda prenent algo pel concorregut Oranienburger Straße, al Gabbana Lounge http://gabbana-lounge.de i mirant com passeja la gent i comentant que ja ens queda poc per acabar el nostre viatge.

Al costat, hi ha el restaurant Mirchi www.amrit.de/v2/index.php, de cuina de Singapur que surt recomanat a la majoria de guies, i la veritat es que el lloc pinta molt bé.

Al final nosaltres sopem en un altre restaurant, el Thai Inside www.thai-inside.de. Molt bé de preu i tot molt bo. A la foto és veu el deliciós Pad Thai

Dijous, 11 d'agost:El darrer dia no tenim massa temps per voltar ja que a primera hora de la tarda surt l'avió cap a Barcelona. De nou, un dia gris!!! Anem cap a East Side Gallery i caminem tot el mur de Berlín. Es una passejada d'1,3 quilometres que es fa en un moment. Està molt bé anar mirant els murals que ha fet gent de tot el món.

Travessem el pont d'Oberbaumbrücke i anem cap al barri de Kreuzberg. Dinem una hamburguesa al Burgermeister www.burger-meister.de i ens acomiadem de Berlín fins la propera vegada, que esperem, sigui ben aviat.