dimarts, 13 d’octubre del 2009

Itàlia

Divendres, 9 d’octubre: A la nit amb Ryanair www.ryanair.com des de Girona cap a Pisa; com passa sovint, al final vem sortir amb una horeta de retard!!!!

Arribem a Pisa, sortim de la terminal i com que tenim cotxe de lloguer www.hertz.com, anem a recollir el shuttle bus que ens porta cap a la zona on estan totes les empreses de lloguers de cotxes. Aquest autobus està sortint per la primera porta que veiem, a la dreta, a uns 100 metres. Aquest passa cada 5 minuts, més o menys.

En poc més de 15 minuts sortim ja amb el cotxe direcció al hotel; la primera nit ens quedem a Pisa, al San Ranieri www.sanranierihotel.com. Modern hotel ubicat a les afores de Pisa. 100 % recomanable per  la seva comoditat, preu (99€), esmorzar inclòs, ...

Abans de ficar-nos al llit, fem una passejada pel centre de Pisa; al ser divendres, està ple de gent bevent en el carrer, atès que és una ciutat universitària. El que no trobem és cap restaurant obert ... així que, ens anem a dormir sense sopar. Si no fora per l'hora de retard de l'avió ...

Dissabte, 10 d’octubre: Al matí, ens aixequem molt aviat. Gran esmorzar, paguem l'hotel i anem fins a la Piazza del Miracoli. Allà no hi ha grans pàrquings, pel que has de buscar-te una mica la vida per la zona. Vam tenir sort i aparquem molt prop!!!

Per a pujar a la Torre inclinada, no hi havia gens de cua; això si, vam arribar a les 9:23 i ens van donar hora per a les 10; genial ja que així podem fer-nos les típiques fotos de rigor. Per cert, pujar a la torre costa 15 € per persona!!!!!

Si algú ho prefereixpot reservar a internet el dia i l'hora que visiti la ciutat, d'aquesta manera evitar les esperes i les cues (els bitllets estan disponibles entre 16 dies a partir d'avui fins a 45 dies) http://boxoffice.opapisa.it/Torre/index.jsp

El dia no fa massa bona pinta, i mentre fem la cua en cau una de bona; per sort, al pujar a la torre, para!!! Des del cim, hi ha una bona vista de la ciutat i de tota la plaça.

Sobre les 10 i mitja, vam sortir cap a Lucca, una altra de les joies de la toscana. Aquesta ciutat està al nord de Pisa, a uns 15 quilometres. Eviteu sobretot l'autopista, ja que la carretera que les uneix està molt bé.

A Lucca vam aparcar el cotxe a la zona moderna de la ciutat (extramurs), per a després caminar fins a una de les portes de les muralles i seguir tota la visita a peu. La bona notícia és que no és massa difícil aparcar allà, just al contrari d'altres ciutats com Pisa o Siena o Florència.

A la guia de viatge Traveler donava una referència sobre aquesta població: "L'únic error de Lucca és haver nascut entre Florència i Siena" ....

Es tracta d'una ciutat amb un encant molt especial. Lucca conserva les seves muralles renaixentistes intactes, que envolten tot el nucli antic de la ciutat i li donen un aire molt romàntic.

Passejar pels seus carrers medievals és un exercici de relaxació en si mateix; en tot moment estem acompanyats de gent amb bicicleta i altres turistes o vienants.

La Piazza dei Mercato és potser el seu lloc més famós, o almenys el més fotografiat; es tracta d'una petita plaça ovalada que es va construir al voltant de l'amfiteatre romà

Sobre les 12 i mitja sortim cap a Florència. Ara si que agafem l'autopista des de Lucca amb peatge ja que volem arribar aviat a Florència.

Allà estem allotjats al Soggiorno dei Rondinelli  www.soggiornodeirondinelli.it, un cèntric pis amb encant amb solament 4 habitacions i un saló menjador, i una bonica terrassa. Al mateix carrer, hi ha les botigues de roba més cares com Prada, Gucci, Channel ... Jo ja havia estat anteriorment a Florència, però la Cris no; el primer que vam fer és anar a la plaça del Duomo; després vam menjar una bona Pizza al taglio; Després, aprofitant que havia sortit el sol, vam anar a la Piazza della Signoria i ens prenem un cafè en aquesta magnifica plaça.

Després de veure totes les escultures que hi ha allà, de tirar un parell de fotos a la replica de Michelangelo, vam passejar per la Galeria degli uffizi, fins a arribar al pont Vecchio. Aprofitem per dinar uns talls de pizza.

Més fotos i seguim fins al Palazzo Pitti ... i finalment acabem la nostra visita amb una copa de vi en el capvespre de Florència des de la Piazzale Michelangelo, per cert, molt recomanable.

A Florència hi ha multitud de restaurants. Després de mirar i mirar, vam sopar bona pasta al Mama Mia a la Piazza dei Mercato Nuevo www.mammamiafirenze.it per 48 € els dos. Bons spagetti a le vongole i carbonara.

Diumenge, 11 d’octubre: Al matí, després d'un bon esmorzar, vam sortir cap a SiennaPer a anar allí hi ha diverses alternatives. Nosaltres vam fer la Chiantigiana (que talla la regió del Chiantipassa per Greve i va des de Florència a Sienna. És la SS 225.

El primer poble que ens vam trobar va ser Greve in Chianti; bonic poblet amb una plaça central magnifica i al ser un diumenge súper assolellat, aquesta estava plena d'artesans, venedors, i gent passejant.

A partir d'aquí les vistes cada vegada són millors; el següent poble va ser Panzano in Chianti; aquí vam conèixer al Carnisser boig, i ens van oferir vi i pa amb oli. El seu local estava totalment ple!!!

La següent parada va ser Castellina in Chianti; un altre genial i bonic poble a la part alta d'una muntanyeta. Comprem alguns productes típics a bon preu i ens prenem una copeta de vinet de la terra sota el sol de la toscana!!! Que bé sona.

Ja per acabar el recorregut matinal, vam anar a Monteriggioni. El poble és fantàstic, totalment murallat. Lògicament, estava a rebentar; Hi ha un pàrquing gratuït a la part de baix i un altre pagant a dalt. No hi ha més de tres carrers, 3 botigues i un parell de restaurants.

Vam menjar en a Il Pozzo www.ilpozzo.net; 72 € els dos; 100 % recomanable; Increïble risotto amb funghi porcini (ceps) i després altres plats típics de la Toscana .....

A la tarda, amb la panxa plena, vam arribar a Sienna; aquesta nit la passem a l'hotel Duomo www.hotelduomo.it. Aquest està dintre de les muralles, súper cèntric, a dos minuts a peu del Duomo i a poc més de la Piazza dei Campo.

L'hotel és correcte, sense luxes ni res d'això pel preu que paguem (150 €) però és que aquesta zona és caríssima. Amb les seves característiques medievals intactes, la ciutat de Sienna es troba en el mateix cor de la Toscana, oferint als visitants molts carrerons i majestuosos edificis replets d'història. La ciutat és una de les més belles ciutats de la Toscana.

La Plaça del Camp, situada en el centre de la ciutat, al costat de la seva meravellosa Catedral de Santa Maria de la Scala, serveix de punt de referència al mundialment famós Palio, històrica carrera anual que es porta a terme el 2 de Juliol i el 16 d'Agost. Ens va semblar un lloc fantàstic, amb molta història, ... flipant. La Piazza del Campo és sens dubte, la millor que he vist mai.

Els carrers estan abarrotats tota la tarda, i a la nit es queden sols. Prenem una copa de vi (6 €) i una cervesa (6 €) a la plaça www.liberamenteosteria.it, i després a sopar un mica. Per cert, a Siena també hi ha molts restaurants per escollir.

Dilluns, 12 d’octubre: Al matí vem sortir d'hora de l'hotel i agafem el tiquet que ens permet veure per 10 € la Catedral, el Patisteri, la Cripta, el Panorama i una mica més. En una hora ho tenim tot vist i sortim cap a Sant Gimignano.

Sant Gimignano està molt prop, uns 30 minuts.

La carretera que va de Monteriggioni a Col di Val d'Elsa és molt xula; a més, és la millor per a tirar fotos al poble de Monteriggioni ja que es veu perfectament.

A Sant Gimignano ja es nota que és un lloc súper típic ja que els 4 pàrquing que hi ha estan de gom a gom!!!! I el mateix passa als carrers; Quanta gent i això que és Dilluns. No se quants habitants pot tenir aquest poble, el que si és que els turistes la multipliquen a l'infinit...

Es tracta d'una ciutadella medieval, perfectament conservada, en la qual no hi ha una sola casa que trenqui l'harmonia i que té 14 torres perfectament conservades; diuen que anteriorment ni havia 71!!! Abans de dinar, ens vam ficar en una Enoteca (Vinacoteca) i prenem una copa de vi de la zona (Vernaccia di San Gimignano).

A la tarda, després de mejar a Il Ristorante La Giglia (42€) ens mullem moltissim per arribar al cotxe. Encara tenim temps, per tant anem fins a Volterra.

Aquest poble és semblant a tots, tembé amb molt encant. Hi ha un pàrquing just a l'entrada del poble.

Entrem a la ciutat a través de la Porta all'Arc i anem directament a la Piazza dei Priori, després a la Piazza San Giovanni, on hi ha la Catedral i el Battisterio. Des d'aquí vam anar pel carrer Matteotti fins a la Porta Fiorentina contemplant les seves casesbotigues de records i gelateries (3 € dos gelats bonissims). D'aquí seguim per el carrer Lungo li Mura dei Mandorioper a veure el teatre romà i les termes, que conserva algunes columnes, i unes carrerons genials.

De camí a Pisa, com que no teníem que facturar maletes ni res, ens passem per Livorno.

Allà vam anar fins al port i vam veure una bonica i nítida posta de sol al costat de les embarcacions.

I fins a aquí la nostra escapada a la Toscana; per cert, és una mica penós que el principal aeroport de la Toscana sigui el de Pisa ja que ni és massa modern ni està preparat per tants passatgers.

En definitiva, segur que tornarem a la Toscana, i que a més de tornar, ens passarem uns dies en alguna de les moltes cases rurals que hi ha. Ha de ser fantàstic!!!!