dimecres, 26 d’agost del 2009

Singapore

Vem sortir de Koh Samui a les 4 i mitja de la tarda de dimecres dia 12 d'agost; la durada del trajecte era únicament d'una hora i mitja, això si, tenint en compte que a Singapur és una hora menys, no vem arribar fins les 7 de la tarda.

L'aeroport de Changi www.changiairport.com és molt espectacular, segurament el més modern del món. Seguint les indicacions arribem a la terminal 2, després d'agafar un tren que recorre tot l'aeroport. Des d'allà mateix, agafem el super metro de Singapur www.smrt.com.sg; hi ha moltes línies i està tot molt ben indicat; és sens dubte la millor manera per moure's per allà. Nosaltres agafem la línia verda de Changi Airport fins a Outram Park.

En aquesta zona (Chinatown) hi tenim l'hotel reservat, www.hotel1929.com. Està en una bona zona, molt centrica, rodejada de bones combinacions per moure's, plena d'atraccions turístiques i restaurants. Per cert, l'hotel és molt recomanable; les habitacions son una mica petites, però tenen tot lo necessari per descansar; els esmorzars son bons i el restaurant surt recomanat a totes les guies!!!

Un cop hem deixat les maletes, sortim ràpidament del hotel ja que ja fa una estona que es fosc i volem anar a voltar i a sopar.Tot caminant, i amb un plànol a la mà, arribem fins el riu que travessa la ciutat, i aquí, es pot veure una de les millors imatges d'aquest pais: els seus gratacels il·luminats al voltant del riu, l'ambient nocturn de Boat Quay, la noria, el parlament i el museu d'història, etc ...

Al Boat Quay, està ple de restaurants, un a tocar de l'altre; i com no, està ple de cambrers intentant que vagis a sopar al seus locals. També es divertit veure que tenen les peixeres fora plenes de crancs gegants. Precisament el cranc és un dels productes que es poden trobar a totes les cartes del pais!!!

Després de voltar una mica, ens parem al Q bar a fer una cervesa, per recobrar forces i per organitzar-nos les següents parades.

Finalment vem anar a veure la estàtua del Merlion, una estatus mig lleó mig peix, que simbolitza la força de Singapore i com no pot ser d'una altre manera, està totalment il·luminada, i plena de turistes tirant fotos.

Tot caminant seguim cap a l'hotel, ja que la jornada ja ha estat prou llarga.

Dijous, 13 d'agost: L'endemà al matí, després d'esmorzar, vem sortir del hotel amb ganes de coneixer la ciutat. Just sortir de l'hotel, trobem davant un temple indú, el Layor Sithi Vinayagar Temple.

Avui volem conèixer la zona d'Orchard Road, una zona plena de grans centres comercials i grans botigues i preferim fer tot això a peu, ja que d'aquesta manera veiem ciutat. Amb el que no comptàvem però, era amb la calor; al cap de poc de sortir de l'hotel, ja suàvem!!!

Agafem la gran avinguda Eu Tong Sen Street fins al parc Fort Canning Park. Aquest lloc es ple de grans arbres, jardins molt ben cuidats i alguns animals que hi circulen, com esquirols. El contrast entre la ciutat i la zona de jardins i boscos es molt gran; d'un moment es passa d'estar rodejat de grans edificis a estar en una autèntica selva.

Sortint dels espectaculars jardins, estem ja a un pas de la zona que anem. Aquí s'hi troben les grans marques com Dior, Dsquared, Luois Vuitton i altres, això si, preus impagables.

També n'hi ha d'altres on tot es més econòmic però no hi perdem massa temps.

Decidim canviar de zona, tornem al metro i ens dirigim cap a l'illa artificial de Sentosa. Comentar que a l'illa no hi arriba el metro directament, per tant ens em de parar a Harbour Front. Aquí hi ha un gran centre comercial, i a la part alta, hi ha un funicular que et porta a l'illa.

Allò és fantàstic parc d'atraccions!!! Hi ha de tot i el que no vam poder veure (estaven construint un munt de coses). Aprofitem per agafar una mica de forces fent una Tiger.

Més tard, ens posem a l'aquari. Es al·lucinant.

Sortint d'aquí caminem una estona per la platja artificial, traiem el cap al Cafè del Mar www.cafedelmar.com.sg/ que hi ha a la platja i ens parem a fer una cerveseta tot gaudint de la posta de sol, amb un mar ple de grans vaixells carregats de contenidors, esperant per poder entrar al atapeït port de Singapore.

Per sopar acabem a la terrassa d'un bon Italià, Da Paolo www.dapaolo.com.sg, a la concorreguda zona de Club Street, molt propera de Chinatown.

Divendres, 14 d'agost: Singapore és un país - ciutat ple de diferents cultures, civilitzacions, religions, i cadascuna respectant les altres, és per això que es un lloc ric en vida al carrer.

Little India és una zona o barri de Singapore que podria confondre's perfectament per qualsevol petit barri de la India.

Com sempre, després d'esmorzar a excel·lent hotel que estem, agafem el metro fins a l'estació de Little India (la mateixa línia lila).

El primer que ens trobem és un gran mercat, i cap dintre ens posem; està ple de parades de peix, carn i de qualsevol tipus de producte. Ens quedem bocabadats veien que en una de les parades de peixos hi ha taurons petits!!!

Fora del mercat, els carrers son molt diferents que els que havíem vist fins ara a altres zones de la ciutat. Cases baixes, pintades de colors, parades als carrers venent fruites i flors, i altres potingues.

Al cap d'una estona, canvi rarical de nou; anem al Mount Faber www.mountfaber.com.sg/, la muntanya més alta de Singapore. S'hi pot pujar a peu o amb un funicular, i com no, nosaltres ho fam fer a peu; val la pena per veure la vegetació tant diferent que hi ha, amb moltes plantes que aquí es impossible de veure.

Un cop a dalt, es poden gaudir d'unes vistes fantàstiques a els dos cantons, tant la gran ciutat com l'illa de Sentosa i el mar.

Baixem al centre de nou, a la zona de Clarke Quay per dinar; aquesta zona està plena de bars i restaurants, alguns al costat del riu que travessa la ciutat-país, i alguns en una espècie de galeria a l'aire lliure, però amb aire-condicionat!!! Durant el dia no hi ha massa ambient, però a partir de les 6 de la tarda, la zona es transforma!!!

Per dinar, uns plats típics de la zona, extremadament picants, sobretot la sopa de curry groc.

Al acabar de dinar, i quan encara estàvem sota cobert, una tempesta tropical va caure de cop; 10 minuts d'un aiguat enorme, i punt, de cop el sol i la calor van tornar.

A la tarda, vam estar voltant per la zona amb més influència colonial de la ciutat. Entre els llocs que veiem, hi ha el parlament del país, el swiss hotel, i el famós hotel Raffles http://www.raffles.com.

Al vespre vam anar al recomanat Night Safari; es totalment per turistes, però em de dir que ens va agradar. Vas amb un tren per una carretera, i pel camí et vas trobant animals, que des de la seva zona, no et poden pas fer res. El que ens crida l'atenció son els petits peixos que dintre d'una peixera, mengen les pells dels peus de la gent!!!.

Ja farts de tant guiri, tornem cap al centre amb un taxista. Tornem a sopar a la zona del Clarke Quay, i ens hi quedem una estoneta, mentre fem un parell de Gin-tònics.

Dissabte, 15 d'agost: Ja és el darrer dia del nostre. Després de preparar les maletes, sortim amb ganes de veure el que ens queda pendent.

Voltant pel barri de Chinatown, ens posem en una espècie de temple indú, ple de monjos recitant uns escrits. La Cristina, per poder entrar, es va tindre que posar una túnica.

Tot caminant, sense la necessitat d'agafar el metro, vam anar passejant fins al centre, amb l'idea d'anar cap a la famosa nòria.

Abans d'arribar-hi, hi ha una gran esplanada, Queen Elizabeth Walk, i just al darrera, hi ha el teatre - auditori principal de Singapore. Per sota, tot això comunica amb el Raffles city center. Per aquesta zona, es on es disputa el gran premi de fórmula 1 de cotxes ja que està ple de graderies enfocades als carrers.

Quan ens anem acostant a la noria, veiem lo espectacularment gran que es. Els bitllets ens costen 29,50 dolars cadascú.

La vista des de dalt es molt bona, segurament la millor del país ja que veus completament tota la Marina Bay. Ara, si hi tornes a anar, preferiria anar-hi de nit, ja que les vistes encara han de ser millors.

Quan estem a dalt, vam veure que just davant de la Marina, estaven construint algo molt gran. Actualment, hi ha l'hotel de súper luxe Marina Bay Sands www.marinabaysands.com/. Sense paraules.

Per dinar tenim ganes de provar el famós cranc; diem famós per que a la majoria de restaurants ni ha. Finalment trobem un restaurant que fa bona pinta.

Com que no marxem fins al vespre, encara tenim una bona estona per caminar abans no anem a buscar les maletes, per tant anem fins al barri musulmà i la veritat es que ens emportem un darrer record bastant agradable, ja que ens va agradar molt.

I fins aquí en nostre viatge a Singapore. Esperem poder-hi tornar en un futur per veure com ha canviat!!!!