dissabte, 26 de juliol del 2014

Un dia a Girona

Recordàvem visitar Girona anteriorment, però confessem que aquesta vegada l'hem pogut veure plenament, tot i només passar-hi un dia!

Coincidint amb la nostra gran visita al millor restaurant de Catalunya i el segon del món, el Celler de Can Roca http://cellercanroca.com/index.htm, visitem la ciutat i especialment el seu gran casc antic.

La visita comença sobre les 18h, hora en que arribem a Girona i deixem el cotxe al pàrquing dels Jutjats. Agafem la nostra petita maleta i anem fins cap a l'hotel que tenim reservat per passar la nit. Dista poc més de 10 minutets. És l'hotel Ciutat de Girona http://www.hotelciutatdegirona.com/ca

Aquest està just al centre de la ciutat i del casc antic i la relació qualitat-preu és molt bona. L'habitació moderna, amb molts detalls de gran hotel. El bany, una mica antiquat, clàssic, però còmode. No agafem l'esmorzar (els preus que els hotels posen per esmorzar sempre son caríssims!)

Abans d'anar a sopar, ens parem en una bonica terrassa que hi ha al centre, i fem una copeta de vi blanc, fresquet, ideal per anar fent boca.

A les nou i mitja de la nit, arribem amb taxi a la porta del Celler de Can Roca; ens espera una gran nit i en tenim moltes ganes!!!

Un cop dintre, hi ha dos menús per triar: el clàssic i el menú festival (degustació), sempre per taules completes, amb o sense maridatge. Un val 155 € i l'altre 190 €.

Nosaltres escollim el magnífic menú degustació del Celler que, no només es centre en una lectura molt personal i d'autor de la tradició catalana i els productes de l'entorn més immediat, sinó que també s'atreveix a fer-nos viatjar per essències, productes i maneres de cuinar d'altres països que molt sovint acaben sent incorporades en les nostres tradicions, viatges que per cert, han realitzat el Joan i el Josep Roca.

El viatge comença amb cinc petits aperitius del món; el burrito de mole poblano i guacamole, per transportar-nos a Mèxic, i continua amb la tartaleta de fulla de parra amb llenties, albergínia i espècies amb shots de iogurt de cabra i cogombre de Turquia, les verduretes encurtides amb crema de prunes de Xina, un fantàstic pa fregit amb panco i cansalada cuita amb salsa de soja, tirabecs, kimchi i oli de sèsam de Corèa i acabem amb un aperitiu dolç de Marroc, ametlles, rosa, mel safrà, ras el hanout, iogurt de cabra.

Continuem amb un espectacular plat que ens deixa amb la boca oberta. De cop ens porten una petita olivera a la taula, i en aquesta hi ha 4 grans olives penjades; les olives estan caramel·litzades!!!.

Seguim amb uns quants aperitius més, tots ells espectaculars: el cruixent de gambeta, el bombó de tòfona d'estiu, el brioix de tòfona d'estiu i un altre bombó de carpano amb aranja i sèsam negre. Per últim, un espectacular ceviche de llagosta i corall.

Els plats del menú festival comença amb un consomé vegetal a baixa temperatura de brots, flors, fulles i fruita. Visualment, un dels plats més bonics.

El següent plat, una comtessa d'espàrrecs blancs i tòfona, de molta finura en el paladar i textura. Amb un altre plat, la punta d'un espàrrec.

El verat amb encurtits i botarga, amb la salsa de verat amb vi blanc, llimona, tàperes i guindilles en vinagre, tomaquet fregit, botarga de llisa, verat marinat amb sal i sucre, i infusió de verat. Sorprenent!!

Seguim amb l'amanida d'anèmones, navalles, espardenyes i algues escabetxades.

Tota la gamba, el plat fet de gamba a la brasa, suc de cap amb algues, aigua de mar, pa de pessic de plàncton.

Escamarlà al vapor de Palo Cortado, bisqué avellutat i caramel de Jerez.

Ratjada confitada amb oli de mostassa, mantega noisette, mel, vinagre de chardonnay, bergamota, mostassa aromatitzada, tàperes confitades i avellana fumada. Molt bona.

Espectacular Mar i muntanya; sardina amb papada, brou de les espines a la brasa, salsa de garrí i oli de cerfull.

El plat més bonic de tots i en el que s'hi han de passar una bona estona per fer-lo és el Mandala especiat de flors de carxofa a la brasa, ventresca de xai de llet, lletons de xai, iogurt de curri, remolatxa, espinacs, nap, llimona, mandarina, moniato, fulles i flors.

El millor plats de tots, per nosaltres, va ser el Jarret de vedella i moixernons, moll de l'os, tendons, alvocat terrós i tòfona, amb una cocció de 72 hores!!! Sense paraules ...

Per últim, la trilogia de colomí. Cor de colomí i núvol d'arròs, brou de colomí i botifarró i pit de colomí Tatjé.

Pel que fa als postres, el gran Jordi Roca ens va sorprendre amb tres postres sorprenents. El primer, un gelat de massa amb polpa de cacau, litxis saltejats, macarrons de vinagre de Xerès.

El segon, un albercoc caramel·litzat, amb un albercoc de sucre bufat perfecte, amb crema d'albercoc caramel·litzat a l'interior.

Per últim, Anarkia de xocolata...

I fins aquí els postres. A partir d'aquí, et porten uns quants furs deliciosos que fan que surtis amb l'estòmac ple i amb una gran satisfacció per haver provat aquesta cuina tan diferent.

Abans de marxar, la salutació dels tres germans Roca i una foto amb ells!!! Per nosaltres, un gran plaer...

Agafem un taxi i amb 10 minuts estem de nou al centre de Girona. Com que ha plogut, la nit no acompanya gaire i decidim anar a dormir, això si, passant abans pel pont més típic de la ciutat i fent una bona foto...

Al matí, una passejada pel casc antic, descobrint nous racons, passadissos, pujades empinades amb moltes escales, i amb molts turistes pel mig.

Per acabar i marxar cap a Manresa, que millor que un bon vermut al Vermutet