diumenge, 26 d’octubre del 2014

Escapada gastronòmica a Barcelona

Ahir al vespre vam tenir el gran plaer de sopar en un gran restaurant Japonès a Barcelona, el Koy Shunka www.koyshunka.com

El restaurant està ubicat al carrer Copons número 7, un carrer a tocar de la catedral de Barcelona, o sigui, al centre.

A l'arribar a Barcelona, passem pel costat de la majestuosa Torre Agbar. Imponent, espectacular, lluminosa, fotogènica, ...

Després d'aparcar el cotxe a un pàrquing del carrer Sant Pere més Baix, anem a l'hotel que hem reservat per passar la nit. Es tracta d'un hotel ubicat al mateix carrer, el Musik Boutique Hotel www.musikboutiquehotel.com

L'hotel és molt correcte, amb una habitació amplia, de disseny, i amb totes les comoditats necessàries per passar-hi una nit. A més, la seva cèntrica ubicació és ideal per oblidar-se del cotxe.

Deixem l'hotel i anem a fer una copa abans del sopar. Trobem un bar al costat de la catedral, amb molta gent a l'exterior, ja que la temperatura de Barcelona és fantàstica, i ens hi quedem.

Sobre les 22 hores anem cap al restaurant.

Un cop dins, un amable noi ens acompanya cap a la barra. Dir que un cop truques per reservar, es pot triar entre la sala - menjador o la barra. 100% recomanable la barra, així és pot veure com treballen ells.

Un cop aquí et porten la carta i has d'escollir quin menú vols i clar, és inevitable escollir el menú (G)astronòmic.

Comencem el sopar amb uns quants aperitius.

El primer que ens porten es un plat amb diferents tastets; un parell d'Edamames (soja en gra), galetes d'arròs, un dau de poma amb una anxova entollada amb vinagreta de Sisho (albahaca Japonesa) i un altre més que no recordem que era.

A continuació, ens van servir un Dashi calent, fet davant nostre, amb una fantàstica tempura d'espardenyes.

El següent aperitiu és un platet espectacular, amb un sabor indescriptiblement bo.  Es tracta d'un tartar d'ostra de caviar, una crema de Topinambo i aire d'Umami.

Una altre joia de plat, boníssim i molt visual.

Continuem amb una petita gran mariscada Gallega amb cloïsses i percebes, amb una caldo gelat de cloïsses amb les lletres KOY ...

I mentrestant, a la cuina, com si res; cada cuiner és dedica a fer el que li toca, amb silenci, casi sense ni comunicar-se, netejant en cada moment, i fent que els convidats, gaudeixin del que mengen i del que veuen ...

Nigiris de gamba, escamarlà i llagostí, acompanyat dels seus respectius caps. Increible ...

La següent delicatessen son uns nyûmen (fideus japonesos) amb papada ibèrica, unes quantes espardenyes, amb un toc de cebollino. Tot i no ser amants dels caldos, s'ha de dit que és un fantàstic mar i muntanya.

Tot seguit, un plat de sashimi.

En el bonic plat d'espectacular presentació hi trobem sashimi de salmonet pasada lleugerament per la planxa, una espectacular ventresca, navalla i llom de tonyina acompanyat d'alga Nori i fulles de Sisho.

Cadascú sap perfectament quina es la seva tasca i que ha de fer en cada moment...

Un extrany plat, no sabem ben be que era.

Els cuiners demostren una gran habilitat amb els ganivets alhora de tallar i preparar el peix, que posteriorment serveixen; a més, tarden molt poc en fer-ho i sempre, tenint una cuina realment impecable.

Fantàstic plat de llagosta feta cuita de diferents estils (tempura i normal), acompanyada de tòfona negre (tallada al nostre davant) i altres bolets, amb una salta molt gustosa. Un plat realment molt aromàtic i un dels millors.

El seguent plat és diferent; en el menú (G)astronòmic, hi ha la possibilitat d'agafar la vedella d'aquí o la vedella Japonesa, la coneguda carn de Kobe.

I si, s'ha de dir que hi ha diferència entre els dos plats, i que la carn de Kobe està molt més bona que l'altre, però potser no per pagar aquesta diferència entre plats!!!

El plat ve amb una mica de sal, pebre, bolets i wasabi ratllat just al davant...

Ja per acabar, ens porten 4 fantàstics nigiris; calamar, salmó, anguila i ventresca de tonyina.

Els postres no son pas menys. Primer un gelat de mandarina Japonesa i per acabar, un petit sortit de petites delicies ...

El preu de tot això per a dues persones és de 284,70 €, amb una ampolla d'aigua i un Jose Pariente Verdejo (per 29,50€).

La nit continua en un bar del barri gòtic de Barcelona, tot degustant un bon gin tonic.

L'endemà, després de fer un bon esmorzar, donem una volta per la Rambla i pel turístic mercat de La Boqueria.

Es espectacular la gentada que hi ha i curiosament no per comprar; està tot absolutament pensat pels turístes; menjars per emportar de tota mena, des de fruita fresca, a fregits i altres delicies ...

Nosaltres aprofitem per comprar unes fantàstiques vieires ben fresques, uns ous de reig i uns quants rovellons botó ... i així ja tenim el sopar del vespre...