diumenge, 23 de juliol del 2006

Holanda

El primer viatge fora d'Espanya que vàrem fer va ser Àmsterdam. Teniem tres dies per recórrer la ciutat de dalt a baix i, la veritat és que ens va faltar bastant de temps.

Estàvem a l'hotel Ramada www.ramada.com/Ramada/control/home. Preu i esmorzar correctes, però l'habitació era bastant petita.

Al matí, el primer que vem fer va ser anar a la casa museu d'Anne Frank www.annefrank.org/es. Hi ha bastanta cua quan hi arribem, per tant es aconsellable anar-hi ven aviat.

De la visita, poques coses es poden dir.

Una altre visita obligada és anar al museu de la Heineken www.heinekenexperience.com. La visita és bastant entretinguda. Ens ensenyen tot el procés d'elaboració de la millor cervesa del món, pel nostre gust, clar. També et donen unes fitxes per poder fer un petit tast al final.

Molt a prop hi trobem el museu Van Gogh www.vangoghmuseum.nl/vgm/index.jsp?page=paginas.talen.es. Lògicament, a cap altre lloc del món es pot contemplar un recull tan extens de Vincent van Gogh.

Just a l'esplanada del darrera del museu Rembrandt www.rijksmuseum.nl, és on podem trobar l'escultura que de "I Amsterdam". Al museu no hi entrem ja que en portem tres de seguits.

Una altre de les coses habituals d'Àmsterdam és trobar parades de tulipans. N'està ple. El millor però, es comprar les vulves, i més tard a casa, poder-les plantar. Nosaltres ho vam fer.

La decoració a les cases també destaca; ni ha moltes que estan recobertes de plantes; està clar que la climatologia ajuda. A nosaltres ens va fer molt bon temps els dies que vem estar allà.

Un matí vem agafar una barca i vem fer el recorregut pels canals d'Àmsterdam. Hi ha moltes empreses que fan aquests serveis. Molt recomanable.

Durant la volta, passem pel costat de l'espectacular edifici Nemo www.e-nemo.nl/, una espècie de museu de la ciència.

Amb el barco, per sota dels ponts dels canals.

Una de les coses més espectaculars i recomanables, és passejar pel mític barri vermell. A cada entrada hi ha noies amb poca roba esperant els clients; son com botigues, i elles estan exposades. Està totalment prohibit tirar fotos. També hi ha molts Sex shops i inclús, el museu eròtic!!!

Pel que fa als coffee shops, ni ha molts; nosaltres vem entrar en un. Al que vem entrar, estava prohibit prendre alcohol. Per comprar marihuana i qualsevol altre cosa, no hi ha cap tipus de problema. Els cigars, els tenen ja preparats en enormes caixes!!!

En fi, és un dels llocs on tenim més ganes de tornar ja que ens vem quedar amb les ganes de veure més coses i de poder sortir pels petits pobles dels voltants.